Wanneer contacteer je de netbeheerder?
De netbeheerder neemt jaarlijks je meterstanden op en stuurt deze door naar je energieleverancier, zodat deze je jaarafrekening kan opmaken. Als deze meterstanden niet lijken te kloppen, moet je dit aankaarten bij de netbeheerder.
Daarnaast moet je voor alles wat te maken heeft met je meter, je meterstanden, je EAN-nummers of storingen aan het net ook bij de netbeheerder zijn.
Welke netbeheerder contacteer je?
Woon je in Vlaanderen? Dan contacteer je de netbeheerder Fluvius. Voor vragen kan je terecht op 078 35 35 34. Voor storingen en defecten op 078 35 35 00. Voor een gaslek op 0800 65 0 65.
Woon je in Wallonië? Om te weten welke netbeheerder je moet contacteren, raadpleeg je de website van Cwape. In Wallonië opereren er verschillende netbeheerders.
Woon je in Brussel? Dan contacteer je Sibelga. Voor vragen kan je terecht op 02 549 41 00. Voor storingen en defecten op 02 274 40 66. Voor een gaslek op 0800 19 400.