Bolt Logo
My Bolt
Bolt Logo
My Bolt

Regel je verhuis,
vlot en zonder gedoe

Je verhuist binnenkort en wil duurzame stroom van één van onze lokale energie-opwekkers in je nieuwe woning? Topidee! We zorgen ervoor dat je dit gemakkelijk zelf kan regelen en helpen je waar nodig.

Wat moet je doen?

Hoe werkt het?

  1. Bereken je voorschot

    Aan de hand van enkele vragen schatten we je maandelijks voorschot in, afhankelijk van je nieuwe woonsituatie.

  2. Kies één van onze lokale energie-opwekkers

    Zonne-energie uit Ninove, windenergie uit De Haan, waterenergie uit Hastière of bio-energie Hove: jij beslist zélf waar je stroom vandaan komt.

  3. Bevestig

    Vul je gegevens in aan de hand van het energieovernamedocument en je bent klaar.

Houd je overnamedocument bij de hand

Een energieovernamedocument is het document dat je best altijd invult met de nieuwe bewoner van je oude woning of de vorige bewoner van je toekomstige woonplek. Je legt zo de meterstanden en de juiste datum van overname definitief vast. Een energieovernamedocument versnelt ook de overstapprocedure en zorgt voor transparantie voor zowel jou als consument, als voor de energieleverancier. Het document is niet verplicht, maar heeft juridische waarde in geval van een geschil.

Download energieovernamedocument
Een verhuis regelen, hoe werkt dat? En een energieovernamedocument, wat is dat ook alweer? Hope legt het uit.

Vragen over verhuizen

Toch nog een vraag? Contacteer ons.

  • Waar kan ik een energieovernamedocument vinden?

    Hier. Het energieovernamedocument is een officieel document dat kan gebruikt worden in het kader van een verhuis.

  • Wanneer geef ik mijn verhuis best door?

    Je geeft je verhuis best door binnen de 30 dagen na de verhuis en na het invullen van het energieovernamedocument. Dat zorgt ervoor dat er voldoende tijd is om je aansluiting op je nieuwe adres op te starten met de juiste gegevens.

  • Ben ik zelf verantwoordelijk voor de aansluiting bij een energieleverancier op mijn nieuwe adres?

    Ja. Je moet zelf een nieuwe aansluiting opstarten bij een energieleverancier naar keuze. Bij Bolt regel je jouw verhuis vlot en zonder gedoe. Laat je nieuwe woonst draaien op groene energie van lokale opwekkers. Activeer in enkele minuten je aansluiting hier of bel ons via 02 899 33 00.

  • Heb ik een energieaansluiting nodig bij leegstand?

    Ja, dit is zelfs verplicht. Omdat je mogelijks geen verbruik hebt, is het aangeraden om je maandelijks voorschot op het minimumbedrag in te stellen. Bij Bolt is dat € 20 voor elektriciteit en € 20 voor gas. Op die manier zijn een aantal kosten, zoals nettarieven en bijdragen, al gedekt. Je betaalt uiteraard enkel voor de energie die je effectief hebt verbruikt op het moment van je afrekening.

  • Kan ik een extra adres toevoegen?

    Zeker en vast. Je hebt misschien een buitenverblijf of kantoor gekocht, naast je eigen woonst. Dan heb je twee adressen die op duurzame stroom draaien. Via My Bolt kan je eenvoudig een extra adres toevoegen. Daar kan je meteen alle gegevens voor je nieuw adres invullen, zoals je tariefkeuze en EAN-codes. Als je een overnamedocument hebt getekend, kan je dit ook toevoegen. Wij regelen vervolgens de rest voor je.

  • Ik heb nog een lopend vast contract bij mijn huidige energieleverancier, kan ik overstappen naar Bolt?

    Natuurlijk! Je kan altijd en op elk moment veranderen van energieleverancier. Bij Bolt is het mogelijk om tijdens de registratie een startdatum tot zes maanden in de toekomst te kiezen. Zeg je je contract bij je huidige energieleverancier op voor de einddatum? Dan kan het wel zijn dat je een opzegvergoeding moet betalen.

  • Wat gebeurt er als ik verhuis tijdens de looptijd van mijn vast tarief bij Bolt?

    Je zal je tarief als het ware ‘meenemen’. Je tarief wordt dus overgezet naar je nieuwe adres aan dezelfde voorwaarden, prijs en looptijd als het oude adres. Er verandert verder dus niets voor jou.

  • Welke gegevens heb ik nodig om mijn verhuis te regelen?

    Bij Bolt regelen wij jouw verhuis. Het enige wat je moet doen, is je verhuis doorgeven via My Bolt of via onze website, indien je nog geen klant bent. De belangrijkste gegevens vind je terug op het energieovernamedocument, dat je samen met de vorige of nieuwe bewoner hebt ingevuld:.

    - Je nieuwe adres.

    - De startdatum van je energiecontract: dit is meestal de dag waarop je de sleutel ontvangt.

    - De meternummer(s) en meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter: bij een digitale meter is het niet nodig om deze gegevens door te geven.

    - EAN-code(s) van je elektriciteit en/of gasmeter.