Regel je verhuis,
vlot en zonder gedoe
Je verhuist binnenkort en wil duurzame stroom van één van onze lokale energie-opwekkers in je nieuwe woning? Topidee! We zorgen ervoor dat je dit gemakkelijk zelf kan regelen en helpen je waar nodig.
Hoe werkt het?
- 1
Bereken je voorschot
Aan de hand van enkele vragen schatten we je maandelijks voorschot in, afhankelijk van je nieuwe woonsituatie.
- 2
Kies één van onze lokale energie-opwekkers
Zonne-energie uit Ninove, windenergie uit De Haan, waterenergie uit Hastière of bio-energie Hove: jij beslist zélf waar je stroom vandaan komt.
- 3
Bevestig
Vul je gegevens in aan de hand van het energieovernamedocument en je bent klaar.
Houd je overnamedocument bij de hand
Een energieovernamedocument is het document dat je best altijd invult met de nieuwe bewoner van je oude woning of de vorige bewoner van je toekomstige woonplek. Je legt zo de meterstanden en de juiste datum van overname definitief vast. Een energieovernamedocument versnelt ook de overstapprocedure en zorgt voor transparantie voor zowel jou als consument, als voor de energieleverancier. Het document is niet verplicht, maar heeft juridische waarde in geval van een geschil.
Download energieovernamedocumentVeelgestelde vragen
Waar kan ik een energieovernamedocument vinden?
Hier. Het energieovernamedocument is een officieel document dat kan gebruikt worden in het kader van een verhuis.
Wanneer geef ik mijn verhuis best door?
Je geeft je verhuis best door binnen de 30 dagen na de verhuis en na het invullen van het energieovernamedocument. Dat zorgt ervoor dat er voldoende tijd is om je aansluiting op je nieuwe adres op te starten met de juiste gegevens.
Ben ik zelf verantwoordelijk voor de aansluiting bij een energieleverancier op mijn nieuwe adres?
Ja. Je moet zelf een nieuwe aansluiting opstarten bij een energieleverancier naar keuze. Bij Bolt regel je jouw verhuis vlot en zonder gedoe. Laat je nieuwe woonst draaien op groene energie van lokale opwekkers. Activeer in enkele minuten je aansluiting hier of bel ons via 02 899 33 00.
Hoe geef ik een verhuis door als Bolt-klant?
Via My Bolt kan je de aansluiting op je nieuwe adres opstarten. Het overnamedocument kan je tijdens de inschrijvingsprocedure makkelijk mee uploaden. Na het doorlopen van de nieuwe registratie, kan je ook de aansluiting op je huidige adres stopzetten.
Ik ga verhuizen, hoe zet ik mijn huidige aansluiting stop?
In onze online klantenzone My Bolt. Hier kies je de datum waarop je jouw huidige aansluiting wil stopzetten. Je geeft je meterstanden door, samen met je energieovernamedocument. Kort daarna ontvang je van ons een eindafrekening. Regel je jouw stopzetting liever telefonisch? Dat kan. Ons customer care team staat voor je klaar tijdens kantooruren via 02 899 33 00.