Je zal de meterstanden aan je energieleverancier moeten doorgeven in het kader van:
Een verhuis naar een nieuwe woning,
het verlaten van je oude woning,
een overname van een energiecontract bij bijvoorbeeld een scheiding of overlijden.
Niemand houdt van discussies, toch? Daarom raden we je aan om samen met alle partijen een energieovernamedocument in te vullen. Op die manier heb je steeds een geldig bewijs van de correcte meterstanden en EAN-nummers bij de hand. Je stuurt dat document dus niet op, maar bewaart het ergens bij je thuis.
Het is daarnaast ook heel handig om de gegevens op het document te gebruiken om je overstap naar een nieuwe leverancier vlot in orde te brengen. Om een contract af te sluiten in het kader van een verhuis heeft je leverancier de meterstanden en EAN-nummers van je nieuwe woning nodig. Je kan altijd een kopie of foto van het overnamedocument doorsturen naar de leverancier in kwestie: mocht er toch betwisting zijn, dan is er een derde partij.
Ik wil het energieovernamedocument invullen. Maar hoe?
Moeilijk is het niet, maar je spreekt wel best af met de vorige of nieuwe bewoner, of betrokken partijen, om het document samen in te vullen en ondertekenen.
Download en print het formulier
Een beetje ouderwets, maar wel het handigst.Noteer de meterstanden
Afhankelijk van het type meter zal je meer of minder verbruiksgegevens moeten invullen. De meterstanden geven aan hoeveel energie (in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas) er al verbruikt is op een adres in totaal.Vul de rest van het formulier in
Met alleen meterstanden op papier ben je niets. Je vult dus ook de datum van de energieovername in, het adres van de woning, de unieke EAN-nummers van de woning en de persoonlijke gegevens van de oude en nieuwe bewoner.Onderteken samen het document
Je maakt het document best samen op en in het tweevoud, zodat je het samen kan ondertekenen en er geen betwisting ontstaat.Breng je energiecontract in orde
Aan de hand van het energieovernamedocument kan je een energiecontract correct opstarten of afsluiten.
Goed om weten
Je kan via je online klantenzone, My Bolt, zelf je verhuis doorgeven. Het enige wat je nodig hebt, is een ingevuld en ondertekend energieovernamedocument. Aan de hand daarvan kan je het nieuwe contract opstarten en het oude contract stopzetten. Ben je nog geen klant bij Bolt? Doe de simulatie op onze website, kies je energie-opwekker en sluit je aan voor je nieuwe woning. Voor andere contractwijzigingen kan je contact opnemen met onze klantendienst via hallo@boltenergie.be of door de bellen naar 02 899 33 00